Amra Hodžić Jejna

Nakit

 

.

…..Nakon tri faze razvoja islamske umjetnosti – prva je do osvajanja Španije, srednja u periodu od abesidskih kalifa do mongolskih osvajanja, a treća čiji kraj se vidi u 18. stoljeću kao kasni period islamske umjetnnosti – sada svjedočimo da postoje tendencije islamske umjetnosti i u savremenom dobu, a one su veoma vidljive pojavom globalne mreže putem koje se ostvaruje brža i intenzivnija interakcija s jedne strane umjetnika i fascinacije kojom je potaknut da stvara, a s druge strane umjetnika i publike. Ono što su televizija i radio učinili brzim, internet je učinio trenutnim. U gomili podataka, u milijardama beskorisnih ili suvišnih informacija pojavljuju se i ogromne mogućnosti transistorijskih metafora i vremenskih iskoraka. Svaka tradicija, ako to jeste –  a islamska tradicija je neposporna vrijednost – javlja se kao reflektujuća tačka koja u svim smjerovima osvjetljava narode, pojedince, prostore…

…..Amra Hodžić Jejna se javlja kombinovanom tehnikom na platnu kao reafirmator estetike osmanlijskog nakita iz Topkapi zbirke kao i nakita balkanskih zemalja za vrijeme osmanlijske vladavine, te marokanske sakralne arhitekture. Njen memorabilitet je likovno koherentan što se vidi kod kruga, jednog od osnovnih simbola koji se ovdje javlja kao štit, pirodna zaštita od neprirodnog, a sve što je prirodno blisko je estetici. Posebno je zanimljivo djelo gdje je prikazan dio cjeline. Davno nas je Šopanhauer učio: Kao što botaničar po jednom listu prepoznaje čitavu biljku, (…), isto tako se može na osnovu jedne karakteristične radnje nekog čovjeka dospeti do tačnog saznanja njegovog karaktera (…) te je pojam koji slika Amra Hodžić Jejna zapravo dio cjeline na osnovu koga se može rekonstruisati nešto veće, opšte… Čuveni slikar Marka Tobey pokazao nam je svijet koji je isprepletan mnoštvom linija / putanji / puteva / kanala, nazovimo to kako god hoćete, ali je čitav splet tih puteva bio samo djelić cjeline – dakle, stvarnost je veća, šira, dublja, a ovo što vidimo je detalj – poetika nas navodi da na osnovu detalja rekonstruišemo cjelinu. Nakit je vještačka estetika koja hiljadama godina stoji pored prirodne estetike kao poruka raspoloženja ili statusa.

                                           .

.

                          …………………………………………………. Enes Halilović

.

.

.

.

.


Amra Hodžić Jejna

Rođena u Prištini 1978. god. Završila Engleski jezik i književnost, kao i Fakultet umetnosti, odsek Grafički dizajn. Magistrirala 2008. godine, a od jula 2016. god. je doktor lingvističkih nauka, oblast anglistika. Objavila devet naučnih radova. Poseduje 12 godina radnog iskustva u nastavi engleskog jezika na srednjoškolskom i univerzitetskom nivou kao i desetogodišnje radno iskustvo u polju kulturnog menadžmenta i likovne umetnosti. Samostalne izložbe: 2017. TRI POETIKE ORIJENTALNOG (sa Eminom Ganić i Emirom Čokovićem) izložba slika, Galerija MMC, Kulturni centar Novi Pazar. Odabrane kolektivne izložbe: 1998. LIKOVNI SALON MLADIH, Galerija „Sopoćanska viđenja“, Novi Pazar 2003. Izložba 3. likovne kolonije „Sandžak inspiracija umjetnika 2003“ 2008. JESENJI LIKOVNI SALON 2008, Galerija MMC, Novi Pazar 2009. Humanitarna izložba „Pomozimo narodu Palestine“, Galerija MMC, Novi Pazar 2009. Bijenale umjetnosti minijatura BiH Tuzla, BKC Tuzla, Bosna i Hercegovina 2010. JESENJI LIKOVNI SALON 2010, Galerija MMC, Novi Pazar 2011. JESENJI LIKOVNI SALON 2011, Galerija MMC, Novi Pazar 2012. LIKOVNI SALON MLADIH (dizajn, fotografija i karikatura), Galerija MMC, Novi Pazar 2013. 8. Godišnja izložba SULUa, Galerija MMC, Novi Pazar 2013. JESENJI LIKOVNI SALON 2013, Galerija MMC, Novi Pazar 2017. Izložba likovne kolonije „Sjenica 2017“, Sjenica, Rožaje, Pljevlje, Tutin, Novi Pazar, Bijelo Polje 2018. 13. Godišnja izložba SULUa, Galerija MMC, Novi Pazar 2018. Izložba 2. međunarodnog umetničkog simpozijuma „Struga 2018“, Struga, R. Makedonija. Živi i radi u Novom Pazaru.

Sva prava zadržana © 2016-2017 Eckermann ISSN 2466-3220 (Online)