Nina Gugleta

Аbeceda, azbuka

.

.

.

А – Аретé. Прво слово и моје прво чедо. Радим оно што волим, и волим што то радим.

.

Б – Београдски брутализам. Бизарне и надреалне структуре зграда често присутне у домаћим филмовима који нас воде кроз социјалну структуру друштва седамдесетих и осамдесетих година па све до краја прошлог века.

.

В – Вуди Ален. Обожавам кад страх од смрти и анксиозност заједно стварају црнохуморну иронију.

.

 Г –  Гутенберг. Направио је велики корак у ширењу писане речи, знања и масовне комуникације. Започео је револуцију штампарства. Умро је сиромашан и анониман.

.

Д – Демокрит. У неким световима нема Сунца и Месеца, а у другима су они већи од наших, а у некима их има много више. У неким деловима свемира има више светова, у другима мање, у некима су у развоју, а у некима пропадају. Има светова који оскудевају живим бићима, биљкама или влагом.

.

Ђ – Ђаво. У време инквизиције, људи су живи спаљивани зато што су „продавали душу ђаволу”.

.

Е – Его трип-ер.

.

Ж – Живот. Пролеће, лето, јесен, зима… и пролеће. Контемплативни филм Кима Ки Дука који медитира круг живота.

.

З –  Зен будизам. Речи су комуникативне само код људи који деле исто искуство.

.

И – Истина. Истина као субверзија евидентности.

.

Ј –  Јосипа Лисац. Први концерт у позоришту на који ме је водила мама. Памтим Јоспину хаљину од жица. Имала сам 7 година.

.

К – Књиге. Због њих постоји Аретé. Због њих је свет значајнији.

.

Л – Ларс фон Трир. Плес у тами. Трир је  једном рекао да филм мора да буде као каменчић у ципели, мора да жуља. Плес у тами.

.

Љ – Љубица. Наша јазавичарка са карактером.

.

М – Монтењ. Бавити се филозофијом значи учити се умирању.

.

Н – Ниче. Дух тежине и обамрлости одавно није пред нашим вратима, увелико је прекорачио праг.

.

Њ –  „Од богатства бјеху полуђели, ђетињаху исто као бебе.”

.

О – „Орвелизам”. Нема истине која прође кроз свест а да негде не лаже.

.

П – Провокација. Са жаљењем констатујем да је простор за провокацију сужен. Буњуел

.

Р – Равнодушност. Равнодушност је најгори могући став.

.

С – Смрт. Што више живимо тим више умиремо. Теофан

.

Т – Тетка. Док састављам ову азбуку важности, чекам да постанем тетка једном малом човеку.

.

Ћ – Ћамил-ефендија. „Шта све може да дели човека од жене коју воли, и уопште људе једне од других.”

.

У – Усамљеност. Усамљеност у нама рађа оригиналност, непознату лепоту и склоност ка поезији, али такође буди и супротно: перверзију, забрањеност и апсурд. Т. Ман

.

Ф – Фелини. Живот је комбинација магије и пасте.

.

Х – Хаику. Користећи се простотом удаљујете се од простоте. То је натежи принцип у хаику поезији.

.

Ц –  Чујем да живот називају јединим прибежиштем. П. Целан

.

Ч – Чаплин. Похлепа је затровала људске душе. Заточила је свет мржњом и довела нас до крвопролића и очаја. Развили смо брзину, али смо се затворили у себе. Машине које треба да омогуће изобиље уствари нас остављају да тражимо још. Наше знање и сналажљивост су нас учинили циничним, тешким и нељубазним. Превише мислимо и премало осећамо. Више од машина нам треба људскости. Више од сналажљивости нам треба љубазност и нежност. Без ових ствари живот ће бити насилан и све ће бити изгубљено.

.

Џ – Џармуш. То сам хтео да изазовем осећање а не да учим људе било чему.

.

Ш – Шамани. Шаман изводи позоришне чинове, прави се да има моћ и тиме отвара врата те мистериозне творевине која смо, у ствари, ми сами. А. Ходоровски

.

.

.

.

.

.


Nina Gugleta

Rođena 1979. godine. Direktor i vlasnik izdavačke kuće Areté, diplomirala je klasične nauke na Filozofskom fakultetu u Beogradu, magistrirala izdavaštvo na Filozofskom fakultetu u Ljubljani. Dobro je upoznata sa svim aspektima procesa objavljivanja knjige, od prevođenja do marketinga i distribucije: od 2005. godine bavi se i književnim prevođenjem. Iz ljubavi prema književnosti, osnovala je izdavačku kuću Areté 2015. godine koja je za kratak vremenski period uspela da se pozicionira na izdavačkom tržištu i stekne mnogobrojnu čitalačku publiku. Podjednako joj je važan kvalitet sadržaja i pakovanja. Koristi svaku priliku da unese dah svežine na srpsku izdavačku scenu. Pruža priliku neafirmisanim mladim domaćim autorima, ali ume da prepozna vrednost i originalnost među priznatim stranim autorima.

Sva prava zadržana © 2016-2017 Eckermann ISSN 2466-3220 (Online)