Vladimir Milojković

Uvjeti za smrt

 

 .

knedla koja se ne može progutati

.

I vrapci znaju pesmu o radničkoj knjižici

koja doživljava istu sudbinu

kao istoimeni bioskop u centru

kao i bioskop i ona menja ime

umesto radnička samo siva

umesto bioskop menjačnica

sneg je pao i prekrio sivo

postalo je belo koje prekriva

nadvožnjake

život nagrižen rđom

mladost se savila pod mašinama

umire pre vremena

kaže Sju Liči

naslonjen na ogradu iznad autoputa

dok guta industrijski otpad

i ja sam ga progutao

i ja gutam

bedu i prostituisanje molbama

za koru crkavice

sa lažima

sa zidovima

dok ne povratim sadržaj

koji se popeo do guše

kao knedla koja se ne može progutati.

 

 .

 .

između 4 zida

.

nije bilo stranih mušterija s polja pamuka

već domaćih sa polja radničkih tregera

na nogama bakandže

                                   pod suncem

                                                      najavljeno +37°

                                                                odozgo

                                                         jedno popodne

kružile su mršave svrake

                              leptiri pred izumiranjem

                                                 na ekranu

                                       pogled zaklanja

                                                              senka

a ti ostaješ zaključan između 4 zida

                                                    svojevoljno

                                        te je potresla sudbina

iz staklene vitrine samo za praznike i rođendane

                                                     tvoji roditelji

                                                                i ti

                                                       kao na primer

                                                     taj tip je odvratan

                                                  u pravilnim intervalima

                                                           hoda ulicom

i iznenada te šutne u abdomen i ne znam

                          jednostavno ne mogu

                                        objasniti

 .

 .

U polusnu između zuba

.

Pesma na ruskom, neki witch-house piči

iz laptopa koji bi uskoro trebalo da menjam

jer sve crkava u ovoj državi

a leševe nismo u mogućnosti da zamenimo

čak ni fosilima

jer smo previše urušeni dnevno-političkim analizama

i predviđanjima što izviru iz raznih usnih duplji

nakljukanih izmetom – jer Serbia creates

punog frižidera naša (uvek dežurna) Magda

ne bavi se ni uzrocima ni posledicama stanja u kojem grcamo

dok guta skupocene obroke

ona se ne bavi računima i socijalom

jer može priuštiti osnovna ljudska prava za sebe

i svoju svitu tzv. stručnjaka

filovanih biografija opranih plavim zrncima

za uklanjanje neželjenosti

i tvoja poruka bez lica i tela iskače

jedno bezlično ćao

kao uvid u potragu za tvojim seksualnim stremljenjima

povraća mi se već nedeljama

jedem upravo one bele krugove

čije se esencije najčešće nalaze

u kanalizacionim odvodima širom Kreative

nemam stremljenja

i tačke samo sporadično

čak i za one koje sam do juče

smatrao pravim prijateljima

već danas ostavljaju me na deponiji

svojih bivših životnih staza

gazeći sve pred sobom oklopnim vozilima

različitih dizajna

ušetali su u nove profile na Instagramu i Facebooku

često dvoglavi, u znaku ljubavi

pretvarajući ono nepostojeće a željeno u dubini

u prezentovanu stvarnost

sklada, harmonije i blagostanja

na meridijanima udaljenim od pozicije

đubrišta (i)storija

u polusnu brojim polovne minute,

između zuba klize njihove krnje senke;

svakom je dati da grize svoj komad tišine.

 

 [*kurziv na kraju – Judita Šalgo]

.

Uvjeti za smrt

.

Ovdje ima mnogo uvjeta za smrt

prema nekim statističkim podacima

broj prevazilazi broj funkcionalno pismenih.

Slično je broju onih obrazovanih

koji ne umiju da se potpišu

preciznije:

broj izvršenih samoubojstava prethodne godine

je više od očaja.

Mačke na parkingu za to vrijeme vuku svoja

izmrcvarena tijela

okrećući očne jabučice

u lokvama trotoara.

U kutu oka nadzorne kamere

se mora više izdvajati

jer nalikuju izmoždene ruke i noge

ne želeći da sretnem sebe

ušla sam.

Dok slama rebra i ekstremitete

izgleda da neće da preživi

dok mi udarcem zatvara njušku

blago se klanja

neonsko jutro

prethodne godine

koliko god putuju nebom

nije bilo dovoljno.

Mrzovoljna

više od devedeset odsto

pomračenje dolazi pješke

i sjećanje u lobanji

vidim jata i njihova krila

gledam kako „ljudi“ ubijaju.

 .

pomračenje meseca

.

krava može biti divlja kao traktor – rekla je

atlas vetrova u polju u kojem stojim – sredina

negde na drugom kraju, bliže centru

kralj se klanja i ubija

tokom noći nečujno dve cipele, bezbroj cipela

uparenih koračaju ka vratima fabrike – arbeit macht frei

za šaku mrvica

dve čizme

jedna nam zatvara oči

druga nam udarcem zatvara usta

ubrzano disanje postaje tam-tam-tam-tam-tam

i mesec se juče sakrio sklanjajući pogled

tam-tam-tam-tam-tam-tam

a On se klanja i poklanja veštački bacajući osmehe

jutrom izbledele od neona

dok ubija

krava može biti traktor

zgrada može biti zagrada

negde bliže tokom mrkle noći

kralj se klanja i ubija

 .

 .

 .

 . 

 


Vladimir Milojković

Rođen u Subotici 1978. Nagrađen za prvu zbirku „Razgovor sa Hertom“ na konkursu Prvenac SKC-a iz Kragujevca 2014. Prethodno dobio nagradu Ulaznica 2013 za poeziju. Učestvovao na internacionalnim kompilacijama zvuče poezije ’MATLIT 5.1’ (Portugalija) i ’Huellkurven 5’ (Austrija) pod pseudonimom Vladimir Vladda Miloykovitch, te ’African Smarthpone International’ filmskom festivalu sa audio-video mixom poezije (Nigerija). Umetnički performans „teško u glavi“ izveden je u Sveremenoj galeriji u Subotici 2016. (video za performans je na youtube-u), a 2019. je u Novom Sadu u maloj galeriji održao samostalnu izložbu signalističke-vizuelne poezije i kolaža „signal-iza-C-i-JA“. Druga knjiga, zbirka poezije pod nazivom „teško u glavi“ u pripremi je za štampanje i izlazi na leto 2020. Uređuje blog massigliebe.blogspot.com gde povremeno objavljuje radove i odakle se putem linkova mogu pregledati video, audio i drugi snimci i radovi autora. Živi i stvara u mestu rođenja.

Sva prava zadržana © 2015 - 2020 Eckermann ISSN 2466-3220 (Online) Objavljivanje časopisa pomaže Ministarstvo kulture i informisanja