–
.
.
knedla koja se ne može progutati
.
I vrapci znaju pesmu o radničkoj knjižici
koja doživljava istu sudbinu
kao istoimeni bioskop u centru
kao i bioskop i ona menja ime
umesto radnička samo siva
umesto bioskop menjačnica
sneg je pao i prekrio sivo
postalo je belo koje prekriva
nadvožnjake
život nagrižen rđom
mladost se savila pod mašinama
umire pre vremena
kaže Sju Liči
naslonjen na ogradu iznad autoputa
dok guta industrijski otpad
i ja sam ga progutao
i ja gutam
bedu i prostituisanje molbama
za koru crkavice
sa lažima
sa zidovima
dok ne povratim sadržaj
koji se popeo do guše
kao knedla koja se ne može progutati.
.
.
između 4 zida
.
nije bilo stranih mušterija s polja pamuka
već domaćih sa polja radničkih tregera
na nogama bakandže
pod suncem
najavljeno +37°
odozgo
jedno popodne
kružile su mršave svrake
leptiri pred izumiranjem
na ekranu
pogled zaklanja
senka
a ti ostaješ zaključan između 4 zida
svojevoljno
te je potresla sudbina
iz staklene vitrine samo za praznike i rođendane
tvoji roditelji
i ti
kao na primer
taj tip je odvratan
u pravilnim intervalima
hoda ulicom
i iznenada te šutne u abdomen i ne znam
jednostavno ne mogu
objasniti
.
.
U polusnu između zuba
.
Pesma na ruskom, neki witch-house piči
iz laptopa koji bi uskoro trebalo da menjam
jer sve crkava u ovoj državi
a leševe nismo u mogućnosti da zamenimo
čak ni fosilima
jer smo previše urušeni dnevno-političkim analizama
i predviđanjima što izviru iz raznih usnih duplji
nakljukanih izmetom – jer Serbia creates
punog frižidera naša (uvek dežurna) Magda
ne bavi se ni uzrocima ni posledicama stanja u kojem grcamo
dok guta skupocene obroke
ona se ne bavi računima i socijalom
jer može priuštiti osnovna ljudska prava za sebe
i svoju svitu tzv. stručnjaka
filovanih biografija opranih plavim zrncima
za uklanjanje neželjenosti
i tvoja poruka bez lica i tela iskače
jedno bezlično ćao
kao uvid u potragu za tvojim seksualnim stremljenjima
povraća mi se već nedeljama
jedem upravo one bele krugove
čije se esencije najčešće nalaze
u kanalizacionim odvodima širom Kreative
nemam stremljenja
i tačke samo sporadično
čak i za one koje sam do juče
smatrao pravim prijateljima
već danas ostavljaju me na deponiji
svojih bivših životnih staza
gazeći sve pred sobom oklopnim vozilima
različitih dizajna
ušetali su u nove profile na Instagramu i Facebooku
često dvoglavi, u znaku ljubavi
pretvarajući ono nepostojeće a željeno u dubini
u prezentovanu stvarnost
sklada, harmonije i blagostanja
na meridijanima udaljenim od pozicije
đubrišta (i)storija
u polusnu brojim polovne minute,
između zuba klize njihove krnje senke;
svakom je dati da grize svoj komad tišine.
[*kurziv na kraju – Judita Šalgo]
.
.
Uvjeti za smrt
.
Ovdje ima mnogo uvjeta za smrt
prema nekim statističkim podacima
broj prevazilazi broj funkcionalno pismenih.
Slično je broju onih obrazovanih
koji ne umiju da se potpišu
preciznije:
broj izvršenih samoubojstava prethodne godine
je više od očaja.
Mačke na parkingu za to vrijeme vuku svoja
izmrcvarena tijela
okrećući očne jabučice
u lokvama trotoara.
U kutu oka nadzorne kamere
se mora više izdvajati
jer nalikuju izmoždene ruke i noge
ne želeći da sretnem sebe
ušla sam.
Dok slama rebra i ekstremitete
izgleda da neće da preživi
dok mi udarcem zatvara njušku
blago se klanja
neonsko jutro
prethodne godine
koliko god putuju nebom
nije bilo dovoljno.
Mrzovoljna
više od devedeset odsto
pomračenje dolazi pješke
i sjećanje u lobanji
vidim jata i njihova krila
gledam kako „ljudi“ ubijaju.
.
.
pomračenje meseca
.
krava može biti divlja kao traktor – rekla je
atlas vetrova u polju u kojem stojim – sredina
negde na drugom kraju, bliže centru
kralj se klanja i ubija
tokom noći nečujno dve cipele, bezbroj cipela
uparenih koračaju ka vratima fabrike – arbeit macht frei
za šaku mrvica
dve čizme
jedna nam zatvara oči
druga nam udarcem zatvara usta
ubrzano disanje postaje tam-tam-tam-tam-tam
i mesec se juče sakrio sklanjajući pogled
tam-tam-tam-tam-tam-tam
a On se klanja i poklanja veštački bacajući osmehe
jutrom izbledele od neona
dok ubija
krava može biti traktor
zgrada može biti zagrada
negde bliže tokom mrkle noći
kralj se klanja i ubija
.
.
.
.
.